Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-02-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
"Ilmu yang hakiki itu ialah yang memberi keyakinan bahawa maksiat itu racun yang membunuh dan bahawa akhirat itu lebih utama daripada kehidupan dunia."
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: citey
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13721

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 18
Ahli: 0
Jumlah: 18




  Dari Galeri
Assalamu'alaikum... salam perkenalan. Gambar ni diambil waktu tamat tingkatan 5 2002...

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 2 hari yang lalu
nishazainal: 5 hari yang lalu
sarahhanee: 10 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: Haruan makan anak!!


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» Haruan makan anak!!

Please Mendaftar To Post


Oleh Haruan makan anak!!

honey_nurhaliza
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 643
Posting: 146
Dari: Malacca Historical Place

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 06-05-03 08:39


A'kum semua kawan²...di sini ana ingin meminta pandangan dr anda semua...dewasa ini,isu nih mmg menjadi perbualan hangat di kalangan masyarakat kita hari ini...tentang "Haruan makan anak" !! Abg rogol adik,datuk rogol cucu,dan yg teruk sekali ada bapak yg sanggup merogol anak mereka yg masih kecil lagi...sepatutnya mereka ini melindungi anak² mereka dan memberikan kasih sayang tapi yg berlaku sebaliknya...nauzubillah min zalik!! apa pandangan anda semua mengenai isu nih?? komen skit...


Bookmark and Share




  Member Information For honey_nurhalizaProfil   Hantar PM kepada honey_nurhaliza   Quote dan BalasQuote

eisya
WARGA RASMI
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 108
Posting: 8
Dari: pj

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 06-05-03 10:24


a'kum...memang isu ni yg jadi perbualan hangat dan terkini dalam masyarakat dan negara kita,bapa rogol anak,abang rogol adik,dan datuk rogol cucu...inilah hasilnya bila ilmu agama kurang dlm diri...akhlaq pula semakin rendah...akal yg diberikan tuhan tidak digunakn dgn sebaiknya...siapa yg harus disalahkan?bapa?anak?...pendek kata semuanya salah...kalo xde ilmu agama dan akal yg waras inilah natijahnya...kalo ade ilmu agama plak...x diamalkan dan x dihayati dgn sebaik2nya.fikirkanlah...

-----------------
hidup biar dalam redha Allah selalu.


Bookmark and Share




  Member Information For eisyaProfil   Hantar PM kepada eisya   Quote dan BalasQuote

anak_perantau
WARGA RASMI
Menyertai: 05.05.2003
Ahli No: 991
Posting: 2
Dari: mesir

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 11-05-03 17:37


assalamualaikum...
sedikit ulasan dari anak_perantau, sbg kesimpulan, firman allah s.w.t y bermaksud.."telah aku muliakan bani adam"..mulia manusia kerana mereka ada peraturan, ada nidzom ,ada sistem, itu halal ini haram, ...mulianya bani adam ini sehinggakan malaikat pun tunduk kepada nabi adam alaihissalam, melaikan syaitan y kufur dgn allah s.w.t kerana tidak mahu tunduk kepada nabi adam.. begitu mulianya bani adam...namun mulianya bani adam bila mereka mengikut landasan dan garisan y tlh di syariatkan.. namun firman allah s.w.t dlm ayat y lain y bermaksud :' mereka itu seperti binatang bahkan lebih lagi" ...ermm beginilah perbandingan y allah s.w.t cuba gambarkan kepada bani adam... mereka itu akan menjadi mulia bah kan semulianya2, dan menjadi hina bahkan sehina2nya...
kesimpulannya, firman allah s.w.t y bermaksud " akan lahir kerosakan di daratan dan di lautan dgn sbb tgn mrk sendiri " maka lahir lah hari ini pelbagai gejala sosial...punca nya tgn manusia sendiri..bila meninggalkan hukum allah s.w.t y bersifat serampang 2 mata..satu mata utk meenghukum dan satu lagi utk memberi pngajaran kpd org lain supaya mrk y melihat lahir perasaan gerun hinggakan berdiri bulu roma....
sekian wassalam kalam ringkas dari anak_perantau y tertarik dgn tajuk ni...y baik tu dari Allah s.w.t dan y buruk itu kelemahan anak_perantau sbg manusia


Bookmark and Share




  Member Information For anak_perantauProfil   Hantar PM kepada anak_perantau   Quote dan BalasQuote

budakinsaf
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 28.04.2003
Ahli No: 595
Posting: 122

Johor   avatar


posticon Posting pada: 13-05-03 14:50


assalamualaikum...
mmmm..sedih kalo kita pikirkan ngan apa yang telah berlaku.ni mmg kes berat ni.haruan makan anak.sepatutnya dia la yg kene jaga anak die ni die yg telan.marilah kita berdoa dijauhkan dengan perkara itu.saya rasa kita kene bagi hukuman yg berat untuk mereka yg tak bertanggungjawab tu.wassalam.


Bookmark and Share




  Member Information For budakinsafProfil   Hantar PM kepada budakinsaf   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
© Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.061035 saat. Lajunya....