Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-02-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Segenggam benih akan menghasilkan sekebun pokok

-- Peribahasa Tionghua

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: citey
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13721

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 22
Ahli: 0
Jumlah: 22




  Dari Galeri
ini gambar kat opis mama...hehehe pinjam kusi mama kejap...tumpang2 =)

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 2 hari yang lalu
nishazainal: 5 hari yang lalu
sarahhanee: 10 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: Kahwin Campur????


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» Kahwin Campur????

Please Mendaftar To Post


Oleh Kahwin Campur????

Orange_SkunKy
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 145
Posting: 61
Dari: Sunway College Ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-05-03 03:07


Kalau Hati dah jatuh pada yg beragama bertentangan,, camana?? Dan berniat nak pimpinnya ke Islam?? Apa KOmen anda??

-----------------
Wanita itu Cantik dari Akhlaknya,tertibnya Bukan luaran nya...bukan fizikalnya...Jiwa yang bersih adalah wajahnya yang mulia.


Bookmark and Share




  Member Information For Orange_SkunKyProfil   Hantar PM kepada Orange_SkunKy   Quote dan BalasQuote

sayasarah
-WARGA SETIA-
Menyertai: 19.04.2003
Ahli No: 170
Posting: 509
Dari: Kerak bumi

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 01-05-03 23:10


a'kum

bagus jugek...tapi kena tanya diri sendri la..mampu tak nak bimbing org lain..yg penting keimanan tu mantap...mmm



Bookmark and Share




  Member Information For sayasarahProfil   Hantar PM kepada sayasarah   Quote dan BalasQuote

hurulain
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 16
Posting: 313
Dari: Bumi Allah

singapore   avatar


posticon Posting pada: 04-05-03 22:22


hmmm ana ada sorang kawan,dia ni tak penah ada kekasih yang berbangsa melayu salunya mat saleh, tapi semuanya berakhir dengan perpisahan sebab mereka sering bertengkar tentang agama,of course lelaki tu kena masuk ISLAM tapi lelaki tu taknak.. apa yang penting kat sini,pastikan pasangan kita tuh masuk Islam bukan kerana kita,sebab takut bila terjadinya penceraian,dia akan balik pada agama asal..nauzubillahi min zalik..


Bookmark and Share




  Member Information For hurulainProfil   Hantar PM kepada hurulain   Quote dan BalasQuote

Orange_SkunKy
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 145
Posting: 61
Dari: Sunway College Ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-05-03 00:36


Hmm rasanya topic ni penting, becoz...jadi style dan kebangaan utk kahwin campur...tapi ada yg memperkuatkan Agama dan ada yg menolak sepenuh hati agama..especially for muslimah...perkara cam gini penting utk masa depan.....

-----------------
Wanita itu Cantik dari Akhlaknya,tertibnya Bukan luaran nya...bukan fizikalnya...Jiwa yang bersih adalah wajahnya yang mulia.


Bookmark and Share




  Member Information For Orange_SkunKyProfil   Hantar PM kepada Orange_SkunKy   Quote dan BalasQuote

seharumkasturi
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 21.04.2003
Ahli No: 301
Posting: 149
Dari: Selangor

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 05-05-03 14:23


aaaaa tak nak......

-----------------
"kalau nak bercinta...bercintalah dengan Allah, kalau nak memuji...pujilah Allah..Kalau nak memuji makhluk...pujilah pencipta makhluk..."

Cinta Allah...Cinta abadi....
Salam Ta'aruf untuk semua...


Bookmark and Share




  Member Information For seharumkasturiProfil   Hantar PM kepada seharumkasturi   Quote dan BalasQuote

ida01
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 11
Posting: 330
Dari: SeGaMaT^jOhOr

Johor   avatar


posticon Posting pada: 05-05-03 14:33


hmm tak tau la.tapi kalo kiter tengok maner yg kekasihnyer lain agama mesti tak bahagia.tuh tak tau la.tapi ader tersirat di sebalik benda tuh yer la.boleh ajak masuk Islam.kalau dier nak.kalau dier tak nak rasernyer tinggalkan jerla.

-----------------
Bicara Syahadah Menusuk Kalbu
Hati Nan Damai Terasa Rindu.
Ukhuwah Mahabbah Terjalin Selalu
Moga Kekal Bersama Menuju






Bookmark and Share




  Member Information For ida01Profil   Hantar PM kepada ida01   Quote dan BalasQuote

hub_addin
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 23
Posting: 447
Dari: Perak No.1

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-05-03 09:07


Quote:

On 2003-05-04 22:22, hurulain wrote:
apa yang penting kat sini,pastikan pasangan kita tuh masuk Islam bukan kerana kita,sebab takut bila terjadinya penceraian,dia akan balik pada agama asal..nauzubillahi min zalik..



mmm..ana setuju dengan apa yang kak ain katakan tu. pastikan pasangan kita tu masuk islam bukan semata2 kerana nak berkahwin dengan kita. biarlah dia betul2 ikhlas untuk memeluk islam dan mahu menjadikan kita sebagai teman hidupnya hanya untuk mengukuhkan lagi dan membantu dia mendalami agama Islam.

dan diri kita sendiri bila mengambil keputusan untuk berkahwin dengan muallaf ni kena mempersiapkan diri, dan membina kekuatan diri dalam beragama supaya kita dapat memimpin dia betul2 mengikut batasan syariat Allah. jangan kelak kita sendiri yang menjadi fitnah kepada agama islam kerana tidak menunjukkan cara hidup Islam yang sebenarnya kepada golongan muallaf. kita akan dipersoalkan balik tanggungjawab kita di hadapan Allah kelak.

Allahua'lam...

-----------------


Bookmark and Share




  Member Information For hub_addinProfil   Hantar PM kepada hub_addin   Quote dan BalasQuote

seharumkasturi
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 21.04.2003
Ahli No: 301
Posting: 149
Dari: Selangor

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 08-05-03 10:26


ana takut la kalau kawin campur ni....

-----------------
"kalau nak bercinta...bercintalah dengan Allah, kalau nak memuji...pujilah Allah..Kalau nak memuji makhluk...pujilah pencipta makhluk..."

Cinta Allah...Cinta abadi....
Salam Ta'aruf untuk semua...


Bookmark and Share




  Member Information For seharumkasturiProfil   Hantar PM kepada seharumkasturi   Quote dan BalasQuote

isma_islah
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 23.04.2003
Ahli No: 416
Posting: 56
Dari: united kingdom

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-05-03 15:52


salam..

hmm..ada jugak baik buruk kahwin campur nih..if dia berjaya mendalami islam sepenuhnya dan seterusnya buleh didik kita pulak itu mmg bahgianya!! dan alhamdulillah kan..first..buleh berkembang sikit generasi..dan orang kata kalau kahwin campur nih genetik2 anak2 tu akan jadi bijak pandai..hmm..itu secara biologinya lah..

apapun, ana setuju dgn apa yg hub_addin katakan..kalau jadi sebaliknya nanti kita pulak yg kena menjawab..ha, sapa nak jawab tuh??

but, macamana pulak kalau yg kita dapat tu islam tetapi berlainan bangsa..maksud ana macam arab ke, pakistan ker, thailand ke..ha....macamana???

wallahualam...

wassalammm


Bookmark and Share




  Member Information For isma_islahProfil   Hantar PM kepada isma_islah   isma_islah's MSNM Number Is ema_bonita@hotmail.com   Quote dan BalasQuote

greenleaf
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 684
Posting: 26
Dari: hokkaida

japan   avatar


posticon Posting pada: 11-05-03 01:53


thanx krn mengutarakan isu nie....
sejujurnya sy mmg tak pnah suka mana2 lelaki berbangsa melayu....sbbnya takder minat....tp,bila jumpa chinese ke,korean ke ataupun japanese(esp)....hmmm,.....pephm jelah....


Bookmark and Share




  Member Information For greenleafProfil   Hantar PM kepada greenleaf   Quote dan BalasQuote

greenleaf
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 684
Posting: 26
Dari: hokkaida

japan   avatar


posticon Posting pada: 11-05-03 02:00


nie kesah bnar....
ada saudara seblah mak sy, keluarga diorg mmg rajin kawin campur ni....chinese+melayu la ni....nak dikatakan terjd satu peristiwa dimn si anak ni kawin dgn sorang cina....tp,agama dia ni tonggang-langgang....apa lg,hancuss keluarga tu....si anak takleh nak bimbing isteri(cina) sbb dia pun hancuss,jd si isteri ni pun walaupun dah beragama Islam tp tak solat dan dsb....lama2 tu, dia kembali pd habit dia sblm masuk Islam dan diambang kritikal ialah apabila si isteri nak kembali kat agama lama dia....terpaksalah ceraikan si isteri ni....dan yg sedihnya anak2 ikut si isteri ni,dan anak2 turut anuti agama yg sama ngan mama diorg....
tulah kesahnye....


Bookmark and Share




  Member Information For greenleafProfil   Hantar PM kepada greenleaf   Quote dan BalasQuote

Orange_SkunKy
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 145
Posting: 61
Dari: Sunway College Ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-05-03 05:06


Asthaghfirullahhalazzim....itula dia...lelaki itu adalah ketua keluarga...dan perkahwinan itu bukan permainan yg boleh dianggap gembira shj...diri tak terpimpin lagi nak pimpin org lain...lelaki lelaki

-----------------
Wanita itu Cantik dari Akhlaknya,tertibnya Bukan luaran nya...bukan fizikalnya...Jiwa yang bersih adalah wajahnya yang mulia.


Bookmark and Share




  Member Information For Orange_SkunKyProfil   Hantar PM kepada Orange_SkunKy   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.057782 saat. Lajunya....