Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 29-01-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Apa saja yang anda fikirkan mengenai diri anda adalah betul. Jika anda fikirkan anda boleh atau tak boleh, kedua-duanya memang betul

-- Henry Ford

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Lin8402
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13719

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 34
Ahli: 0
Jumlah: 34




  Dari Galeri
assalamualaikum...kalau nak berkenalan ngan ana,hantarlah e-mail ke wardah_comel@yahoo.com

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 4 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: PERNAH PUTUS CINTA??


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» PERNAH PUTUS CINTA??

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 3

Go To Page: 1 · 2 · 3  
Jump To Page:

Oleh PERNAH PUTUS CINTA??

mas_ayu
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 22.01.2007
Ahli No: 7247
Posting: 54
Dari: PaHAnG dArUL MakMuR

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 26-01-07 14:18


pernah putus cinta tak? berapa kali? mm.. ana npun pernah putus cinta, pedih, kecewa, sakit hati, semua ana dah rasa. tapi ana nak tanya la,patut ke kita memaafkan orang yang pernah melukakan hati kita?? sehingga sekarang ana masih tak mampu nak maafkan dia. kadang-kadang ana nak maafkan dia,tapi macam-macam halangan, jadi ana nak minta pandang antum semua macam mana ana nak buat?? ana dengan dia dah lama knl, dah 6 tahun..dia pun kadang-kadang ada sms lagi ana, nak mntak maaf dengan ana, tapi ana tak pasti la,nak maafkn dia atau tak.. tlong ana ye wahai sahabat...


Bookmark and Share




  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

najah85
WARGA RASMI
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 7257
Posting: 2
Dari: kuantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 26-01-07 16:15


..pernah bercinta..tak pernah putus cinta..tapi pernah memutuskan cinta..hehehe..tak ada maknanya bercinta..dulu pernah bercinta,tapi bila dah bercinta ni..rasa xseronok..xbest..rasa xtenang..macam ada something wrong dngn cinta itu..lagi pun hukumnya memang tak boleh..cari jalan keluar..bincang elok2 nga pihak sebelah..dia tak nak putus..ambil keputusan memutuskan cinta..alhamdulillah ketenangan tu datang balik...maybe dia tak sesuai agaknya dngn saya..dan saya pun belum bersedia untuk bercinta...


Bookmark and Share




  Member Information For najah85Profil   Hantar PM kepada najah85   Quote dan BalasQuote

futurama
WARGA RASMI
Menyertai: 07.09.2003
Ahli No: 2372
Posting: 5
Dari: muar,johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 26-01-07 16:34


pernah putus cinta
dan saya dah maafkan dia
sebaiknya, maafkan sajalah..
lupakan yang dah lepas dan teruskan hidup
redhaNYA lebih penting


Bookmark and Share




  Member Information For futuramaProfil   Hantar PM kepada futurama   Quote dan BalasQuote

futurama
WARGA RASMI
Menyertai: 07.09.2003
Ahli No: 2372
Posting: 5
Dari: muar,johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 26-01-07 16:34


pernah putus cinta
dan saya dah maafkan dia
sebaiknya, maafkan sajalah..
lupakan yang dah lepas dan teruskan hidup
redhaNYA lebih penting


Bookmark and Share




  Member Information For futuramaProfil   Hantar PM kepada futurama   Quote dan BalasQuote

acik
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.05.2003
Ahli No: 1532
Posting: 91
Dari: BUMI TUHAN YANG AGUNG

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 26-01-07 18:52


kita ambil iktibar dari peristiwa yang lepas...
mungkin ada hikmah disebalik setiap kejadian..
acik pun tengah kecewa..
tapi harap kita dapat terus bersabar...


Bookmark and Share




  Member Information For acikProfil   Hantar PM kepada acik   Quote dan BalasQuote

akhras
WARGA RASMI
Menyertai: 05.02.2007
Ahli No: 7292
Posting: 6
Dari: indonesia

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 05-02-07 14:23


putus cinta... it's good history for u.. kerana boleh jadi kita akan berhati-hati untuk tidak mengecewakan orang jua..


Bookmark and Share




  Member Information For akhrasProfil   Hantar PM kepada akhras   Quote dan BalasQuote

srikandi86
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 03.02.2007
Ahli No: 7286
Posting: 21
Dari: uk

uk  


posticon Posting pada: 09-02-07 05:22


salam 'alaik..
putus cinta? hmm..topik yang menarik esp di kalangan muda-mudi zaman sekarang ni..ana xpenah la bercinta..tapi pernah la rasa dikecewakan oleh seseorang..bertepuk sblh tangan takkan berbunyi..macam xsesuai pulak nak kongsi pengalaman ana ni kat sini..memang la kita rasa sedih, pilu..tapi ana cuma merasai perasaan tu xlma..sekejap saja..sebab ana tau..kita merancang, Allah jua turut merancang..tetapi sedarlah bahawa perancangan-Nya adalah yang terbaik..Dia tau apa yang terbaik untuk kita..Alhamdulillah, sejak ana ditakdirkan untuk membetulkan kesilapan ana, ana rasa lebih dekat dengan pencipta..frankly speaking..it takes time to forget someone..tapi berusahalah..lepas solat, dalam doa kita..doa kat Allah..

"Ya Allah, sekiranya dia bukan ditakdirkan untukku, bawalah dia jauh dari pandanganku, luputkan dia dari ingatanku..dan peliharalah saya dari kekecewaan"..

buat, masa ni..ana tak nak fikir pasal ni lagi..masa ana masih pjg..banyak tanggungjawab dan amanah yang ana pikul..ana tak nak kecewakan family..dah berjaya nanti..baru la ana akan pandang serius bab2 cinta ni..baitul muslim ni benda baik..untuk melahirkan para mujahid dan mujahidah Islam..insya-Allah..sekarang ni..semaikan cinta pada yang berhak..yakni Allah s.w.t..dalam msa yang sama..cuba perbaiki dan lengkapkan diri dengan ciri2 muslimah sejati..doakan ana ye~

wallahu'alam..


Bookmark and Share




  Member Information For srikandi86Profil   Hantar PM kepada srikandi86   Quote dan BalasQuote

sirin
WARGA RASMI
Menyertai: 19.12.2006
Ahli No: 7148
Posting: 8

Kedah  


posticon Posting pada: 09-02-07 11:04


salam semua...ptus cinta??tak pernah lagi sebab tak pernah bcinta...ana memang xmnat nak bcinta dengan orang...tmbh2 orang yang ana tak kenal..tapi insyaALLAH suatu hri nanti ana tetapi akan bcinta juga..tapi hanya dengan kekesihku yang bglar ZAUJi..(suami)


Bookmark and Share




  Member Information For sirinProfil   Hantar PM kepada sirin   Quote dan BalasQuote

idahbudakecik
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 16.07.2007
Ahli No: 7727
Posting: 30
Dari: Limbang

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 16-07-07 16:49


dah 5 kali putus cinta..semua entah ke mana...sekarang ni dah terlalu serik....


Bookmark and Share




  Member Information For idahbudakecikProfil   Hantar PM kepada idahbudakecik   Quote dan BalasQuote

acik
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.05.2003
Ahli No: 1532
Posting: 91
Dari: BUMI TUHAN YANG AGUNG

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-07-07 21:05


memang pedih..sakit..kecewa..macam-macam lagi..tapi acik tetap mengharapkannya..kerana perasaan sayang tu dah tertanam untuknya.acik xsanggup terima orang lain..bagi acik cinta biar lah pada seorang sahaja..acik tetap kan tunggu dia.tetap memaafkan dia...betul ke apa yang acik lakukan ni..kawan-kawan tolong acik..


Bookmark and Share




  Member Information For acikProfil   Hantar PM kepada acik   Quote dan BalasQuote

idahbudakecik
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 16.07.2007
Ahli No: 7727
Posting: 30
Dari: Limbang

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 17-07-07 08:27


ada jodoh tak ke mana...jangan terlalu mengharap..kesudahannya kita tak tahu...cuba bawa solat istikharah


Bookmark and Share




  Member Information For idahbudakecikProfil   Hantar PM kepada idahbudakecik   Quote dan BalasQuote

sufeyna
WARGA RASMI
Menyertai: 22.02.2007
Ahli No: 7357
Posting: 19
Dari: aLam FaNa

maldives   avatar


posticon Posting pada: 17-07-07 10:48


saya 2x putus cinta tapi tak pernah menyesal kerana berpisah..malah bersyukur dapat lari dari terus buat dosa dan maksiat..tu bukan bahagia yang sebenar2nya kita cari....walau sealim mana pun,kalau couple takkan terlepas dari tersimpang d batasan syariat


Bookmark and Share




  Member Information For sufeynaProfil   Hantar PM kepada sufeyna   Quote dan BalasQuote

acik
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.05.2003
Ahli No: 1532
Posting: 91
Dari: BUMI TUHAN YANG AGUNG

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 18-07-07 09:35


terima kasih ida, acik ada juga nak buat solat istikharah tapi masih tettangguh..acik sekarang ini lebih mendekatkan diri dengannya..2 saja yang dapat tenangkan acik sekarang ni..terimah kasih


Bookmark and Share




  Member Information For acikProfil   Hantar PM kepada acik   Quote dan BalasQuote

nur_shahid
WARGA RASMI
Menyertai: 19.06.2007
Ahli No: 7684
Posting: 6

blank   avatar


posticon Posting pada: 18-07-07 17:12


kerjalah cinta allah kerana itu cinta hakiki..... entahlah kadang kadang ana konfius wahai sahabat semua ........ ada pendapat mengatakan yang tak ada cinta yang berlandaskan islam dan mengkelaskan orang yang bercinta ini adalah najis dalam jemaah ..... tapi ada pula mengatakan ada cinta ikut syariat ...... entahlah ..... mana satu .


Bookmark and Share




  Member Information For nur_shahidProfil   Hantar PM kepada nur_shahid   Quote dan BalasQuote

nuri_za
WARGA RASMI
Menyertai: 15.07.2007
Ahli No: 7725
Posting: 1
Dari: muar

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-07-07 01:03


sekadar pendapat: kasih sayang itu rahmat... oleh itu pada pendapat saya bercinta tidak salah seandainya kita menjaga semua batasNya. tetapi yang menjadi masalah ialah apabila kita bercinta kita seolah-olah lupa dan sudah tidak dapat menggunakan kewarasan akal untuk berfikir syariat dan maksiat. disebab oleh itu lah kita digalakkan menjauhkannya. Cari lah cinta Ilahi nescaya cinta manusia akan hadir buat mu. jangan rendahkan maruahmu kerana cinta.. Selamat mencari CINTA NYA


Bookmark and Share




  Member Information For nuri_zaProfil   Hantar PM kepada nuri_za   Quote dan BalasQuote

isna85
WARGA RASMI
Menyertai: 29.06.2007
Ahli No: 7703
Posting: 3

Sabah  


posticon Posting pada: 24-07-07 01:17


Bercinta???setiap manusia tak kan lari dari perasaan ni ...bagi pengalaman ana, ana pernah bercinta..tapi tak kesampaian..memang lah pada awal nya kita akan rasa manis tapi semua 2 hanya sementara..tak ada cinta yang sejati melainkan cinta kepada ALLAH..ana setuju dengan pendapat sahabat yang myatakn biar sealim mana org 2,tapi bila dia bercinta pst akan myimpang..ini berdsrkn pgalaman ana melihat kawan-kawan & pengalaman ana sendiri..ana terus terang sampai sekarang ana tak mampu memaafkan insan 2,,tapi ana sntsa bdoa agar pintu ht ini dibuka agar memaafkan nya.. tapi...ana tak mampu paksa ht ni untuk maafkan nya..bagi ana biarlah kemaafan 2 datang dr ht ni dengan ikhlas memaafkan nya pada suatu hari nanti... tapi ana tak pst sampai bla...wahai sahabat2 semua..ada nasihat buat ana ke???


Bookmark and Share




  Member Information For isna85Profil   Hantar PM kepada isna85   Quote dan BalasQuote

isna85
WARGA RASMI
Menyertai: 29.06.2007
Ahli No: 7703
Posting: 3

Sabah  


posticon Posting pada: 24-07-07 01:33


Mengapa ku bercinta dengan kehidupan yang sebentar
Mengapa ht in terpaut pada insan yang diciptakan
Sedangkan pjuangan merebut cinta ALLAH
Lebih suci dan utama terkorban diabaikan

Mengapa ku bercanda dengan badai perasaan
Sehingga bercemamai keimanan kugadaikan
Sedangkan nun di sana pjuangan memerlukan
Pengorbanan pewira & srikandi yang setia

Itulah bahana nya cinta pada dunia
Memunahkan cinta hakiki ILLAHI
Memberi kekecewaan di ht sanubari

Berapa ramai insan mendamba pada dunia
Keremajaannya dipandu angan-angan palsu
Terpesona jiwanya & terpudarlah imannya
Perjudian angkara perasaan yang inginkan perhatian

Oh TUHANKU kudratkan ke hadratMU pengharapan
Pimpinlah hambaMU ini
Agar tidak terpedaya lagi.....


Bookmark and Share




  Member Information For isna85Profil   Hantar PM kepada isna85   Quote dan BalasQuote

nur_syaiezzaty86
WARGA RASMI
Menyertai: 30.06.2007
Ahli No: 7708
Posting: 6
Dari: tawau,sabah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-07-07 04:29


Assalamualaikum....


             "Cinta...kalau bahasanya HATI...
                        Itulah cinta HAKIKI...
             Kasih...jika dasarnya RABBI....
                        Itulah kasih SEJATI...."


PUTUS CINTA...?rasanya semua remaja pastinya pernah mengalami putus cinta kan2...sapa yang tak pernah 2..,lah tolong bagi petua ke....hehe...
ana pun pernah putus cinta juga...tapi,alhamdulillah ana tak pernah membenci dia...ana tau apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.. nasihat ana,jika kita ingin melupakan si dia yang pernah melukakan hati kita..cuba jangan "MEMBENCI DIA.."walaupun benda ni susah untuk dilakukan,tapi insya'allah muslimah pasti dapat melakukannya...bukan semua kisah cinta kita dan dia serupa kan..ana tahu pasti ada sebab yang menyukarkan kita untuk melupakannya,untuk tidak membencinya...tapi, kita semua tau,pasti ALLAH telah mengaturkan kehidupan kita sebaiknya.. pasti ada jodoh yang lebih baik dari si dia yang pernah melukakan hati kita......

"...Ya Allah,aku mohon cinta-MU dan cinta orang-orang yang mencintai-MU, serta amalan yang mendekatkanku kepada cinta-MU...

AMIN.


-----------------


muslimah_sejati86
[ Telah diedit oleh: nur_syaiezzaty86 pada 08-12-07 09:55 ]


Bookmark and Share




  Member Information For nur_syaiezzaty86Profil   Hantar PM kepada nur_syaiezzaty86   Quote dan BalasQuote

idahbudakecik
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 16.07.2007
Ahli No: 7727
Posting: 30
Dari: Limbang

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 24-07-07 13:20


cinta...cinta...dah jemu pasal cinta ni..boring sangat...masalah cinta saja timbul...alahai..


Bookmark and Share




  Member Information For idahbudakecikProfil   Hantar PM kepada idahbudakecik   Quote dan BalasQuote

aziezu
WARGA RASMI
Menyertai: 24.07.2007
Ahli No: 7744
Posting: 3
Dari: kota bharu

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 25-07-07 00:39


salam ukhwah...
putus cinta... sebenarnya saya baru putus cinta, lebih kurang 5 bulan lepas. waktu tu, Hanya Tuhan saja Yang Maha Mengetahui... first week selalu nangis, sampai seminggu tak makan. lebih2 lagi kami sentiasa bertemu kerana sekelas & satu course. tak boleh nak tengok muka dia tapi dalam masa yang sama kasihan. walaupun dah memaafkan dia tapi masih ingat apa yang dia telah buat kat kita. tapi saya tak boleh nak marah dia malah makin simpati kerana saya tahu sebenarnya dia seorang yang baik. mungkin apa yang berlaku adalah satu ujian yang diberikan Allah atas hamba2Nya & disebalik itu ada hikmahNya. selepas itu saya berfikir & bermuhasabah. sentiasa mendekatkan diri padaNya & berdoa agar dikuatkan semangat. saya redha atas apa yang berlaku... saya doakan agar dia & pasangannya bahagia...


Bookmark and Share




  Member Information For aziezuProfil   Hantar PM kepada aziezu   Quote dan BalasQuote

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» PERNAH PUTUS CINTA??

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 3

Go To Page: 1 · 2 · 3  
Jump To Page:


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.081114 saat. Lajunya....