Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 29-01-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Ketidakmampuan itu adalah malapetaka, kesabaran adalah keberanian, zuhud adalah kekayaan, pengendalian diri adalah perisai (terhadap dosa) dan sahabat terbaik dalam penyerahan (kepada Allah)
--
Saidina Ali

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Lin8402
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13719

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 19
Ahli: 0
Jumlah: 19




  Dari Galeri
Assalamualaikum.. DiSini Kita BerTemU.. salah persaudaraan untuk semua... Nurani..

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 4 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: putus tunang???? malu....kecewa....


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» putus tunang???? malu....kecewa....

Please Mendaftar To Post


Oleh putus tunang???? malu....kecewa....

lavender24
WARGA RASMI
Menyertai: 09.04.2006
Ahli No: 6515
Posting: 2

blank   avatar


posticon Posting pada: 17-04-06 17:18


aslmkm.....
saya mengalami masalah yang amat sukar untuk diceritakan. secara ringkasnya....saya telah putus tunang secara zahir dengan tunang saya baru-baru ni dan bukannya pada adat. maksudnya tunang saya sendiri merayu-rayu minta putus dengan saya dan kami bertunang atas dasar suka sama suka dan keluarganya tidak dapat menerima kenyataanya dan susah serta sayang untuk melepaskan saya. kami bertunang pada bulan 12 tahun lepas dan proses pertunangan berjalan dengan lancar kerana tunang saya beria2 mahu kami diikat dengan cepat. malangnya selepas kami bertunang, tng saya mulai berubah dan seakan cuba mejauhkan diri daripada saya. sehinggalah dapat tau tng saya ada menjalinkan hubungan dengan kerani di office yang sama dengannya. hati saya pada mulanya tidak dapat menerima kenyataan kerana tng saya adalah seorang yang sangat menjaga pergaulan dan bukannya bebas bergaul. dalam masa yang sama selepas bertunang ...tng saya juga seakan mahu membuang keluarganya kerana selepas bertng...tng saya tidak menghubungi keluarganya bahkan selalunya menoffkan handsetnya. masalahnya sekarang saya berasa amat kesal dan pelik kerana tunang seakan mahu terus membuang saya sedangkan selama ni perhubungan kami berjalan dengan baik dan memberi alasan bahawa hatinya tidak terbuka untuk saya. keluarga tunang saya pula dalam proses mengubati tng dengan rawatan daripada pusat darussifa'. masalahnya Kenapa lelaki ni cepat berubah hati....dapatkah saya menerima kenyataan sekiranya keluarga tng saya terpaksa putuskan pertunangan kami setelah tunang saya tidak mahu langsung menerima diri saya lagi....


Bookmark and Share




  Member Information For lavender24Profil   Hantar PM kepada lavender24   Quote dan BalasQuote

huruniin
WARGA RASMI
Menyertai: 01.02.2006
Ahli No: 6253
Posting: 11
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 18-04-06 12:34


Assalamualaikum...
banyakkan bersabar ukhti...mungkin ini dugaan buat ukhti...segala kmungkinan boleh berlaku.....nasib baik Allah beri petanda awal sebelum kahwin...kalau terjadi selepas kahwin..lagi susahkan...?


Bookmark and Share




  Member Information For huruniinProfil   Hantar PM kepada huruniin   Quote dan BalasQuote

kasihsayang
WARGA RASMI
Menyertai: 12.04.2006
Ahli No: 6525
Posting: 19
Dari: Kangar, Perlis

Perlis   avatar


posticon Posting pada: 18-04-06 12:41


Assalamualaikum...

Bersabarlah ukhti..segala yang berlaku ada hikmah di sebaliknya..
Tabahlah dengan dugaanNYA..


Bookmark and Share




  Member Information For kasihsayangProfil   Hantar PM kepada kasihsayang   Quote dan BalasQuote

AZURA_ANAKMAMI
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 01.05.2003
Ahli No: 842
Posting: 186
Dari: kuala kurau,Perak

Perak  


posticon Posting pada: 18-04-06 20:59


betul kata ukhti huruain dan kasihsayang..
lebih baik berlakunya sebelum kawin..
sabar ye akak lavender24
insyaAllah..zura serta warga hanan doakan akak..
setiap yang berlaku...mungkin ada hikmahnya.
sabar banyak2...dan dekatilah diri pada Allah


Bookmark and Share




  Member Information For AZURA_ANAKMAMIProfil   Hantar PM kepada AZURA_ANAKMAMI   Pergi ke AZURA_ANAKMAMI's Website   Quote dan BalasQuote

syahadah_muslimah
WARGA RASMI
Menyertai: 17.05.2005
Ahli No: 5318
Posting: 16
Dari: kuala kangsar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-04-06 23:26


ya ALLAH kecian nya ana dengar cerita enti...
jangan sedih ye
andai dia jodoh yang ALLAH dah tetap kan untuk enti...alhamdulillah
andai nya bukan....alhamdulillah juga ye sebab mungkin ALLAH nak datang kan enti dengan yang jauh lebih baik dia....insyaALLAHUAKBAR..
ALLAH tidak akan menduga hambaNYA melainkn bersesuaian dengar kemampuan hambaNYA.
apa pun juga dugaan yang datang terima la ia dengan sabar...kerana ALLAH tidak akan menghampakn hambaNYA yang bersabar


Bookmark and Share




  Member Information For syahadah_muslimahProfil   Hantar PM kepada syahadah_muslimah   Quote dan BalasQuote

honey_nurhaliza
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 643
Posting: 146
Dari: Malacca Historical Place

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 23-04-06 22:48


assalamualaikum lavender24....eee sdihnya ana bila baca kisah anti...insyallah.......tuhan lebih mengetahui segala2nya....tapi ana nasihatkan banyakkan buat solat hajat & berdoa moga allah beri petunjuk...insyallah...tapi sedih arrr....:( sabar ek....:)


Bookmark and Share




  Member Information For honey_nurhalizaProfil   Hantar PM kepada honey_nurhaliza   Quote dan BalasQuote

lavender24
WARGA RASMI
Menyertai: 09.04.2006
Ahli No: 6515
Posting: 2

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-04-06 00:09


wasalam...terima kasih di atas segala pandangan dan simpati sahabat-sahabat sekalian. berat mata yang memandang berat lagi bahu ana yang memikul....namun ana percaya Allah menduga ana kerana ada hikmah di sebaliknya. satu pengalaman yang amat berharga bagi diri ana. satu saja nasihat ana ....sekiranya sahabat-sahabat semua akan bertunang .....maka disyariatkan jangan diheboh2kan. macam ana boleh katakan semua orang mengetahui akan diri ana sudah bertunang. kesannya yang akan datang ana berserah pada Allah. Allah mengetahui yang terbaik untuk hamba2nya....


Bookmark and Share




  Member Information For lavender24Profil   Hantar PM kepada lavender24   Quote dan BalasQuote

syahadah_muslimah
WARGA RASMI
Menyertai: 17.05.2005
Ahli No: 5318
Posting: 16
Dari: kuala kangsar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-05-06 01:47


betul cakap cakap lavender24 bertunang ni tak elok nak heboh2 kan..sebab pada ana banyak bawa keburukan dari kebaikan...moga ALLAH permudahkn segala urusan enti :)


Bookmark and Share




  Member Information For syahadah_muslimahProfil   Hantar PM kepada syahadah_muslimah   Quote dan BalasQuote

jiejot
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 26.01.2004
Ahli No: 3175
Posting: 110
Dari: malaya

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 18-05-06 16:14


lavender....
sabar yee..
jiejot pun dikelilingi ramai sahabat yang senasib lavender dua tiga menjak ni.. yang penting jangan putus pengharapan pada ALLAH...
buat solat hajat tiap-tiap malam Kalau boleh.. mohon ketenangan jiwa. bukan semua orang yang terpilih untuk diuji begini....
memang betul bertunang jangan diheboh-hebohkan.. sebab belum kompom..
tapi, memang ada lah hikmahnya tu yeee.
banyakkan bersabar...
ALLAH BERSAMAMU...


Bookmark and Share




  Member Information For jiejotProfil   Hantar PM kepada jiejot   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.063637 saat. Lajunya....